جاذبه های گردشگری ترابزون

ترابزون
یکی از شهرهای دیدنی و ساحلی خوش آب و هوای ترکیه که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن نمایید شهر ترابازون است. این شهر ساحلی با داشتن جاذبه های بیشمار گردشگری میتواند یک مقصد بی نظیر برای کسانی باشد که هم به دنبال یک مسافرت تاریخی و در عین حال تفریحی هستند. این شهر در شمال شرقی ترکیه و در مسیر جاده ابریشمی واقع شده است. اگر بخواهیم نیم نگاهی به جاذبه های گردشگری در این پارگراف بیندازیم باید اشاره کنیم که ترابزون دارای جاهای دیدنی چون قلعه‌ها و کلیساها، صومه ها و مناطق تفریحی خوش آب و هوایی است. جاذبه های این شهر به قدری است که میتوان طول سفر خود را به راحتی دارای یک برنامه تفریحی پر باری کرد و از تمام روزهای اقامت خود در ترابزون بهره برد.
موقعیت جغرافیای شهر ترابزون
همانطور که در بالا اشاره کردیم این شهر در ساحل دریای سیاه و شمال شرقی ترکیه قرار دارد. این شهر از جنوب شرق با ایران و از شمال شرق به قفقاز نزدیک است. از آنجاییکه که ترابزون در مسیر جاده ابریشم قرار دارد از فرهنگ های مختلفی تاثیر پذیرفته است. به گونه ای که میتوان این شهر را نقطه‌ تلاقی مذاهب، زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف باشد.اگر میخواهید با جاذبه های این شهر اشنا شوید پیشنهاد میکنیم در ادامه این نوشته کوتاه در عین حال جامع همراه شوید تا در انتخاب خود برای یک سفر دلپذیر دقیق تر باشید.
وضعیت آب و هوای ترابزون جهت گردشگری
جهت گردشگری پیشنهاد میکنیم که شهری یا آب و هوای مطلوب را جهت سفر خود انتخاب کنید. شهر ترابزون یکی از شهرهای است که دارای اب وهوای خوبی است و شما ضمن لذت بردن از دیدن جاذبه های گردشگری ترابزون از آب و هوای ان نیز لذت خواهید برد. از آنجاییکه این شهر در حاشیه دریای سیاه واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی رطوبت دلپذیری را برای این شهر فراهم کرده است و شما میتوانید در هر فصلی به این شهر مراجعه کنید و از آب و هوایی آن لذت ببرید.
جاذبه های گردشگری ترابزون
صومعه سوملا
صومعه‌ سوملا از جمله جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر ترابزون محسوب می شود. این صومعه در یک صخره ای شیب دار بنا شده است که دارای چشم انداز فوق العاده و زیبایی است. سابقه این صومعه به ۳۸۶ میلادی بر میگردد که در ارتفاع ۱۲۰۰ متری واقع شده است. شگفت انگیز بودن این بنا و عظمت ان برای هر بیننده ای جذاب است. راه رسیدن به این صومعه به این شکل است که باید ۴۵ کیلمتر راه را از ترابزون طی کنید و برای رسیدن به این بنا پلکانی باریک و طولانی را طی کنید تا عظمت ان را به خوبی درک کنید.
قلعه ترابزون
قلعه ترابزون دارای قدمت بسیار زیادی است که به دوران بیزانس بر می گردد. این بنای شگفت انگیز از سه قلعه تشکیل شده است و دارای مساحت زیادی است. در گذشته تعداد قلعه های نظامی خیلی زیاد هستند چرا که دفاع از شهر برای هر حکمرانی اهمیت دارد. به لحاظ قدمت این بنا دارای یک قدمت ۲۰۰ ساله است. گرچه خیلی آن را متعلق به دوران عثمانی میدانند اما دو قلعه دیگر را کارشناسان معتقدند که الکسیوس دوم است ساخته شده است.
موزه ایا صوفیه ترابزون
این موزه به عنوان یک کلیسای تاریخی و قدمت دار است که در سالهای بعد تبدیل به یک مسجد دینی شد . قدمت این بنا به قرن ۱۳ بر میگردد. در این زمان ترابزون پایخت بوده است. موقعیت این بنا در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار دارد و اکنون به عنوان یک بنای تاریخ و قدیمی در خود سازه های و اشیای قدیمی را جا داده است. و اکنون به عنوان یکی از زیباترین معماری ها در ترابزون محسوب می شود.

قصر آتاتورک
یکی از عمارت های زیبای ترابزون و امروزی شکل قصر اتاتورک است. این قصر بسیار جمع و جور در عین حال زیبا ساخته شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. این بنا برای یک بانکدار معروف یونانی در این شهر جهت ییلاق ساخته شده بود که بعدها مصطفی کمال آتاتورک در آن اقمت گزید. الان این بنا به عنوان یک موزه‌ باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های گردشگری ترابزون میتوان به پارک زاگنوس دره، مسجد و آرامگاه گلبهار حاتون، غار چال، بازار بدستن و اوزون گول اشاره کرد.